pátek 27. října 2017

Dýňový koláč

Možná už vám připadá, že z dýně dělám jen polévky. Připravila jsem pro vás tentokrát báječný dezert. Rozhodně nečekejte žádný proslazený dýňový kompot, který zná spousta z nás z dětství. Musím přiznat, že tento recept byla výzva pro mě samotnou. Našla jsem si recept a rozhodla poprvé vyzkoušet, co vznikne. Samozřejmě jsem jej musela upravit, aby vyhovoval mojí stravě a pustila se do toho. Naivně jsem si myslela, jak to bude jednoduché, ale ona to není fakt sranda, upéct dobrej koláč tak, aby do sebe vše zapadlo. Když jsem koláč vytahovala z trouby, říkala jsem si, že poletí po vychladnutí rovnou do koše. Ale nechala jsem ho trošku vydechnout a po návratu domů na mě čekalo překvapení, prostě skvělej podzimní koláč. Doufám, že vyzkoušíte tentokrát se mnou nevařit, ale péct a pošlete mi fotku, jak se povedl vám. Moc se těším:)


Suroviny
Těsto:
100 g pohankové mouky
100 g rýžové mouky
8 g sušeného droždí
½ hrnku kokosového mléka
1 lžíce medu
2 lžíce lněného oleje


Náplň:
400 g dýňového pyré
250 g měkkého tvarohu
3 vejce
2 lžíce medu
1 lžíce nastrouhaného zázvoru
2 lžičky mleté skořice
špetka soli



Postup přípravy:

  1. Smíchám všechny suroviny na koláč, pečlivě propracuji, vytvořím z těsta kouli, dám do misky, přikryji a nechám odležet na teplém místě asi 45 minut. Zapnu troubu a nechám předehřát na 180 stupňů.
  2. Potom připravím náplň z dýně. Dýni rozkrojím, vydlabu a nakrájím na kostky, které dám do hrnce a krátce povařím, stačí 5 minut. Sliji vodu a dýni rozmixuji ponorným mixérem na pyré.
  3. Vyšlehám si vajíčka, přidám med, špetku soli, zázvor, skořici a tvaroh. Směs důkladně promíchám, a pak do ní přidám dýňové pyré.
  4. Po 45 minutách si vytřu formu na těsto kokosovým olejem a vyválím ho do kruhu většího než je forma a vložím do formy. Pokud se vám bude lepit těsto k prstům, trošku si je pomažte olejem a přitiskněte k formě, určitě to půjde líp.
  5. Na těsto vyliji dýňové pyré a vložím do trouby. Každá trouba peče jinak, ale peču alespoň hodinku.
  6. Koláč nechám vychladnout a nazdobím ovocem, kokosem nebo oříšky.

Žádné komentáře:

Okomentovat